چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

چاپ فاکتور

چاپ فاکتور

 چاپ فاکتور

تیم من چاپ تصمیم دارد در این مقاله ، به معرفی انواع فاکتور و نحوه چاپ فاکتور ها بپردازد . شما با مطالعه این مطالب قطعا پاسخ بسیاری از سوال های خود در زمینه فاکتور ها را بدست خواهید آورد .

 

فاکتور یک نوع سند رسمی می باشد ، که فروشنده آن را تنظیم نموده و به خریدار تحویل می دهد . قطعا فاکتور های زیبا و چشم نواز ، میزان اعتبار کار و شغل فروشنده را معرفی خواهند کرد .

در هر فاکتور باید نام محصول خریداری شده ، تعداد محصول خریداری شده ، قیمت محصول به صورت تکی و قیمت کل محصول نوشته شود . فاکتوری که فروشنده صادر می کند فاکتور فروش و فاکتوری که به خریدار داده می شود فاکتور خرید نامیده می شود .  هدف از چاپ فاکتور خرید ، تایید قیمت فروشنده می باشد .

 

پیش فاکتور چیست ؟

 

پیش فاکتور نیز برگه ای می باشد ، که فروشنده لیست قیمت های پیشنهادی خود را در آن نوشته و به مشتری ارائه می دهد . سپس خریدار با استفاده از پیش فاکتور در بازار تحقیق کرده و مناسب ترین قیمت را پیدا می کند . اغلب مشتری از چند فروشگاه پیش فاکتور می گیرد و آن را به رئیس شرکت ارائه می دهد . درنهایت رئیس شرکت تصمیم نهایی را می گیرد . اغلب پیش فاکتور ها برای مدت زمان مشخصی تولید شده و پس از گذشت مدت زمان یک ماه اعتبار خود را از دست خواهند داد .

فرایند چاپ فاکتور :

در مرحله اول مشتری نوع کاغذ چاپ را انتخاب می کند . سپس تعداد رنگ چاپی انتخاب می شود . هر فاکتور می تواند دارای چاپ یک رنگ مشکی ، چاپ دو رنگ قرمز و مشکی و یا چاپ چهار رنگ آبی ، قرمز ، زرد و مشکی باشد . هر مشتری باید طرح و یا لوگوی مورد نظر خود را برای چاپ فاکتور ارائه دهد .

 

فاکتور رسمی :

 

فاکتور رسمی فاکتوری می باشد که ، روی آن با استفاده از دستگاه ملخی ، شماره سریال قرمز رنگی درج شود . بدین طریق فاکتور رسمی از دیگر فاکتور ها متمایز خواهد شد . چاپ فاکتور های رسمی با رنگ سیاه بر روی کاغذ های سفید ، زرد و قرمز صورت می گیرد . فاکتور های رسمی معمولا با استفاده از دستگاه چاپ ریسو ، چاپ می شوند . فاکتور های رسمی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده ، مورد تایید اداره دارایی می باشند .

اغلب از کاغذ های ۸۰ گرمی اندونزی جهت چاپ فاکتور های مالیاتی استفاده می شود . این کاغذ دارای کیفیت مناسبی برای نوشتن به صورت دستی و قرار دادن در پرینتر می باشد . همچنین می توان از کاغذ کاربن لس برای چاپ فاکتور رسمی دارایی استفاده نمود . کاغذ های کاربن لس دارای پوشش مخصوصی می باشند ، که باعث شده است با ایجاد فشار بر آن ، متن مورد نظر بر روی کاغذ زیرین هم چاپ شود . البته به دلیل این که امکان دارد پس از گذشت مدت زمان طولانی ، نوشته های برگه های دوم و سوم کاغذ های کاربن لس پاک شود ، بهتر است از این کاغذ ها برای چاپ فاکتور های مالیاتی استفاده نشود .

بیشتر اوقات رنگ برگه اول فاکتور های رسمی سفید بوده و رنگ برگه های دوم و سوم را آبی و قرمز درنظر می گیرند . اما در کل انتخاب رنگ با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می شود .

تعداد برگه های فاکتور رسمی با توجه به سلیقه مشتری متفاوت می باشد ، اما اغلب این فاکتور ها به صورت ۲ برگی و یا ۳ برگی تولید خواهند شد . برگه اول فاکتور به خریدار داده شده و برگه دوم و سوم نیز برای فروشنده بوده و در حسابداری و بایگانی نگهداری خواهند شد .

فاکتور های رسمی مالیاتی باید در اندازه A4 چاپ شوند . زیرا در این اندازه فرد با کمبود جا مواجه نخواهد شد . این فاکتور ها به صورت افقی چاپ می شوند ، اما اگر نیاز به تعداد ردیف های بیشتری باشد ، می توان برگه های فاکتور رسمی را به صورت عمودی چاپ نمود .

مهم ترین نکته در چاپ فاکتور های دارایی ، شماره سریالی می باشد ، که حتما باید با استفاده از دستگاه چاپ ملخی و یا به صورت آفست چاپ شود ، بدین طریق شماره سریال به صورت برجسته و به رنگ قرمز چاپ می شود .  در صورتی که در فاکتور های رسمی شماره سریال با استفاده از پرینتر و یا به صورت دستی چاپ شود ، اداره دارایی آن فاکتور را تایید نمی کند .

لازم به ذکر است که شماره سریال فاکتور های رسمی از ۰۰۱ شروع شده و به ترتیب ۰۰۲ ، ۰۰۳ ، ۰۰۴ و … ادامه پیدا می کند . در سال بعد نیز شماره ها از ادامه شماره های سال قبل ادامه خواهند یافت .

 

فاکتور کاربن لس :

 

یکی از فاکتور های بسیار پرطرفداردر دنیای امروزی ، فاکتور کاربن لس می باشد . کاغذ کاربن لس همانند کاغذ کاربن عمل می نماید ، اما عملا کاغذ کاربنی دیده نخواهد شد . بنابراین با تولید کاغذ های کاربن لس ، از تولید کاغذ های کاربن جلوگیری شده و به کاهش قطع درختان کمک خواهد شد . در واقع کاغذ کاربن لس ، ورقی می باشد که با استفاده از رنگ ، میکروکپسول ، خاک رس و سایر افزودنی ها آن را پوشانده اند . در پشت برگ اول میکرو کپسول زده شده و روی پایین ترین برگه نیز خاک رس زده شده است ، بدین طریق با رنگ واکنش نشان داده و خیلی سریع اثر خودکار بر روی کاغذ باقی می ماند . درصورتی که فاکتور بیش از دو نسخه باشد ، بالای برگه های میانی با استفاده از خاک رس و پایین آن ها با استفاده از میکروکپسول پوشیده می شود . به همین جهت گراماژ صفحات میانی بیشتر از صفحات ابتدایی و انتهایی می باشد . چاپ فاکتور های کاربن لس در چند نوع انجام می شود که ، عبارتند از : تک رنگ مشکی ، تک رنگ سرمه ای ، دو رنگ قرمز مشکی و چهار رنگ

 

فاکتور قبض :

 

فاکتور قبض نوعی فاکتور می باشد که ، در آن فهرست محصولات فروخته شده ، قیمت محصولات و … درج می شود . در واقع قبض ها شامل اطلاعات تراکنش ها بین فروشندگان و خریداران هستند . این نوع رسید ها حتما باید دارای تاریخ و ساعت باشند . از فاکتور قبض علاوه بر فروشگاه ها ، برای چاپ بارنامه ، رسید چک ، برگه مرخصی ، شارژ مجتمع ها ، فرم مرخصی ، چاپ رسید پرداخت و … استفاده می شود . فاکتور قبض دارای اندازه یک سوم A4 بوده و در سه نوع ، تک برگی تک رنگ مشکی ، دو برگی تک رنگ مشکی و سه برگی تک رنگ مشکی تولید می شود .

 

فاکتور تحریر ۸۰ گرم زیرالوان ۶۰ ایرانی

 

این نوع فاکتور دارای طرفداران زیادی می باشد . در این فاکتور ها برای کپی کردن مطالب باید از کاربن استفاده شود . برای تولید این نوع فاکتور ها از کاغذ های تحریر استفاده می شود ، به دلیل کیفیت کاغذ آن ها ، متن چاپ شده نیز دارای کیفیت مناسبی می باشد . این نوع فاکتور ها دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر فاکتور ها می باشند .

 

تیم من چاپ با بهترین کادر خدماتی و تجهیزات باکیفیت ، آماده انجام تمام سفارشات شما عزیزان از قبیل چاپ کتاب های غیر درسی ، چاپ فولدر تبلیغاتی ، موشن گرافیک ، چاپ کتاب ، چاپ فاکتور ، چاپ بروشور ، چاپ کتب درسی ایران و … می باشد . شما می توانید به سایت من چاپ مراجعه کرده و به صورت انلاین سفارش خود را انجام دهید . همچنین می توانید از خدمات محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب استفاده نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.