چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

معرفی پرینت رنگی | چاپ سریع و ارزان کتاب و جزوه در تیتراژ دلخواه

معرفی پرینت رنگی

پرینت گرفتن یکی از کار های روزمره می باشد ، که علاوه بر چاپخانه ها ، در انتشاراتی ها ، کافی نت ها و …. انجام می شود . در گذشته عملیات پرینت گرفتن اغلب جهت چاپ کتاب های درسی یا چاپ کتاب هایی با موضوعات مختلف انجام می شد. اما الان اکثر افراد به جای نوشتن از روی جزوه ها ، نکته برداری از روی فایل ها و … ، از مطالب مورد نیاز خود پرینت می گیرند .

اغلب برای چاپ کتاب از پرینت سیاه و سفید استفاده می شود ، اما اگر متن کتاب دارای تصویر ، نمودار ، جدول رنگی و … باشد ، برای چاپ آن کتاب از پرینتر های رنگی استفاده می شود . در واقع پرینت رنگی برای چاپ کتب درسی از جمله کتب درسی ایران ، چاپ کتاب های غیر درسی ، چاپ جزوه ، چاپ تصاویر و هر مطلبی که رنگی باشد ، استفاده می شود .

ادامه مطلب در سایت چاپخانه من چاپ 

محاسبه چاپ کتاب | چاپ سریع و ارزان کتاب و جزوه

محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

حتما قیمت و هزینه چاپ کتاب برای متقاضیان چاپ کتاب بسیار مهم می باشد . در دنیای امروزی با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و …  ، هزینه های چاپ کتاب متغیر می باشد . به همین جهت نمی توان یک قیمت را برای چاپ یک نوع کتاب به مدت طولانی درنظر گرفت . اغلب افراد تمایل دارند کار چاپ کتاب خود را در چاپخانه ای که ، در آن چاپ کتاب ارزان بوده و مراحل چاپ کتاب کیفیت بالایی دارد ، اما هزینه چاپ کتاب ارزان تمام می شود ، بسپارند . اما آیا برای مشخص شدن هزینه چاپ کتاب درسی یا چاپ کتاب هایی با موضوعات دیگر ، حتما باید به چاپخانه مورد نظر مراجعه نمود ؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که تیم من چاپ ، امکان محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب را در وبسایت خود ایجاد نموده است . بدین طریق شما می توانید ، به صورت آنلاین در وبسایت مشخصات کتاب خود را وارد نمایید ، سپس هزینه چاپ کتاب با ارزان ترین قیمت برای شما محاسبه شده و قیمت نهایی نمایش داده می شود .

حال برای مشاهده آنلاین هزینه چاپ کتاب ، به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

محاسبه چاپ کتاب من چاپ

تیم من چاپ ، آماده ارائه خدمات چاپ کتاب با ارزان ترین قیمت ، به شما عزیزان می باشد . تیم من چاپ علاوه بر چاپ کتاب درسی و چاپ کتب درسی ایران ، انواع خدمات مربوط به چاپ کتاب های غیر درسی با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه می دهد .

فیپا چیست؟ - من چاپ | چاپ سریع و ارزان کتاب و جزوه | چاپ کتاب در تیراژ دلخواه

فیپا چیست؟


برای چاپ کتاب درسی و یا هر نوع کتاب دیگری باید مراحلی طی گردد . یکی از این مراحل که قبل از چاپ کتاب انجام می شود ، دریافت فیپا می باشد . درج فیپا در تمام کتاب ها از قبیل کتب درسی ایران و سایر کتاب ها الزامی می باشد . در این بخش ، ما به معرفی فیپا و روش های دریافت فیپا قبل از چاپ کتاب می پردازیم .

فیپا چیست ؟

فیپا نوعی فهرست نویسی می باشد ، که قبل از چاپ کتاب انجام می شود . به صورتی که قبل از انتشار و چاپ کتاب ، فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی برای کتاب انجام می شود . سپس این فهرست در صفحه حقوقی کتاب مورد نظر درج خواهد شد . تمام ناشران باید برای چاپ کتاب های خود ، قبل از چاپ کتاب ، اقدام به دریافت فیپا نمایند . حال اگر بخواهید برای کتابی که ، قبلا توسط یک ناشر دیگر فیپا گرفته شده است ، اما کتاب منشر نشده است فیپا دریافت نمایید ، باید از ناشر قبلی یک نامه مبنی بر واگذاری امتیاز نشر دریافت نمایید . سپس نامه را در سایت بارگذاری کرده و ارائه دهید . بدین طریق مجددا برای کتاب مورد نظر فیپا صادر خواهد شد . با فیپا یا فهرست نویسی قبل از چاپ کتاب علاوه بر افزایش دقت فهرست نویسی ، در زمان و بودجه مورد نیاز کتابخانه ها برای فهرست نویسی ، صرفه جویی خواهد شد .

مزایای فیپا چیست ؟ 

مراحل ارسال درخواست فیپا ( به صورت الکترونیکی ) به شرح زیر می باشد :

مدت زمان لازم جهت دریافت فیپا :

ادامه مقاله

انتخاب قالب مناسب برای چاپ کتاب

در مراحل چاپ کتاب ، انتخاب قالب مناسب ، یکی از ظریف ترین مرحله می باشد . هرقدر که متن کتاب خوب باشد ، اگر قالب کتاب مناسب نباشد ، قطعا بازخورد خوبی از طرف خوانندگان کتاب دریافت نخواهد کرد . بنابراین مجموعه من چاپ ، در این بخش به شرح برخی نکات ، در انتخاب قالب مناسب کتاب خواهد پرداخت .

ناشر کتاب با بررسی دست نوشته مشخص می کند که ، کتاب مورد نظر با چه نوع جلدی و به چه صورت صحافی گردد ، نوشته ها با چه حروفی درج شوند ، صفحات کتاب در چه اندازه باشند ، جنس کاغذ از چه نوعی باشد و …. . بدین طریق یک شکل مناسب و برازنده برای کتاب درنظر گرفته خواهد شد .

 

انتخاب قطع یا سایز مناسب برای چاپ کتاب :

 

یکی از موارد مهم در چاپ کتاب ها ، انتخاب قطع مناسب برای چاپ کتاب می باشد . انتخاب سایز مناسب در چاپ کتاب ها ، تأثیر فراوانی در میزان فروش کتاب و ارتباط خواننده با کتاب خواهد داشت . سایز های موجود برای چاپ کتاب عبارتند از : رقعی ، رحلی ، وزیری ، جیبی ، پالتویی ، خشتی ، سلطانی

 

اندازه های استاندارد قطع های مختلف برای چاپ کتاب عبارتند از :

 

  • در قطع رقعی اندازه استاندارد کتاب 141 * 212 می باشد . اغلب کتاب های داستان ، شعر ، تجربیات شخصی و رمان در قطع رقعی چاپ می شوند .
  • در قطع وزیری اندازه استاندارد کتاب 165 * 235 می باشد .اغلب برای چاپ کتاب درسی ، کتب های دانشگاهی و کتاب های مدارس از قطع وزیری استفاده می شود .
  • در قطع پالتویی اندازه استاندارد کتاب 125 * 200 می باشد .
  • در قطع رحلی اندازه استاندارد کتاب 210 * 280 می باشد . اغلب برای چاپ کتب درسی ایران برای مدارس ابتدایی ، کتاب های موسیقی و کتاب های کودکان از قطع رحلی استفاده می شود .
  • در قطع خشتی اندازه استاندارد کتاب 220 * 220 می باشد .
  • در قطع وزیری جدید اندازه استاندارد کتاب 165 * 212 می باشد .
  • در قطع جیبی اندازه استاندارد کتاب 115 * 165 می باشد .

 

البته توجه داشته باشید که ، قبل از برش ، این اندازه ها 5 سانتی متر بیشتر می باشند . اما پس از برش اندازه ها به این صورت هستند .

 

استاندارد های تعریف شده برای نوع فونت و اندازه قلم ، جهت چاپ کتاب

 

ادامه در سایت من چاپ 

کاربرد صحافی کتاب و انواع روش‌های آن در صنعت چاپ

صنعت چاپ همواره یکی از مهترین صنعت ها در هر کشوری می باشد و هر فرد در زندگی خود به نوعی با این موضوع درگیر بوده است و یکی از مهم ترین بخش هایی که در مرحله چاپ کتاب باید به آن توجه شود صحافی کتاب می باشد.

در بین مراحل چاپ یک کتاب یا مجله و … آخرین مرحله صحافی آن می باشد. به مجموعه کارهایی که برای تنظیم، مرتب کردن، اتصال و به هم بستن صفحات و ‏قرار دادن آنها در میان جلد و در نهایت برش آن صحافی گفته می شود که هدف از صحافی را می توان جلوگیری از فرسوده شدن کتاب دانست.

البته در گذشته اغلب مراحل صحافی کتاب به وسیله دست انجام می گرفت که باعث می شد تا کیفیت آن صحافی و دقت آن بالا باشد و در مدت طولانی دچار آسیب نشود.

صحافی کتاب بر اساس حجم صفحات و نوع و کاربرد کتاب بر اساس روش های مختلفی صورت می گیرد که در نهایت پس از طی کردن مراحل متعدد، باعث زیباتر شدن کتاب و افزایش عمر کتاب خواهد شد.

زمانی که یک کتاب نفیس به چاپ می رسد اگر صحافی آن با دقت لازم صورت نگیرد بی شک پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی آن کتاب نفیس دچار مشکلاتی نظیر جدا شدن صفحات، پاره شدن جلد و … خواهد شد.

بر این اساس یکی از مهم ترین و اصولی ترین بخش ها پس از طی کردن فرآیند چاپ صحافی نامیده می شود. صحافی کتاب و جزوات خود به شاخه های متعددی تقسیم می شود و هر کدام روش ها و مواد خاصی را نیاز دارد. از جمله این موارد می توان به صحافی نفیس، صحافی دوخت، صحافی چسبی اشاره کرد.

زیر عنوان: انواع روش‌های صحافی کتاب

ادامه در سایت من چاپ