چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

کاربرد صحافی کتاب و انواع روش‌های آن در صنعت چاپ

صنعت چاپ همواره یکی از مهترین صنعت ها در هر کشوری می باشد و هر فرد در زندگی خود به نوعی با این موضوع درگیر بوده است و یکی از مهم ترین بخش هایی که در مرحله چاپ کتاب باید به آن توجه شود صحافی کتاب می باشد.

در بین مراحل چاپ یک کتاب یا مجله و … آخرین مرحله صحافی آن می باشد. به مجموعه کارهایی که برای تنظیم، مرتب کردن، اتصال و به هم بستن صفحات و ‏قرار دادن آنها در میان جلد و در نهایت برش آن صحافی گفته می شود که هدف از صحافی را می توان جلوگیری از فرسوده شدن کتاب دانست.

البته در گذشته اغلب مراحل صحافی کتاب به وسیله دست انجام می گرفت که باعث می شد تا کیفیت آن صحافی و دقت آن بالا باشد و در مدت طولانی دچار آسیب نشود.

صحافی کتاب بر اساس حجم صفحات و نوع و کاربرد کتاب بر اساس روش های مختلفی صورت می گیرد که در نهایت پس از طی کردن مراحل متعدد، باعث زیباتر شدن کتاب و افزایش عمر کتاب خواهد شد.

زمانی که یک کتاب نفیس به چاپ می رسد اگر صحافی آن با دقت لازم صورت نگیرد بی شک پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی آن کتاب نفیس دچار مشکلاتی نظیر جدا شدن صفحات، پاره شدن جلد و … خواهد شد.

بر این اساس یکی از مهم ترین و اصولی ترین بخش ها پس از طی کردن فرآیند چاپ صحافی نامیده می شود. صحافی کتاب و جزوات خود به شاخه های متعددی تقسیم می شود و هر کدام روش ها و مواد خاصی را نیاز دارد. از جمله این موارد می توان به صحافی نفیس، صحافی دوخت، صحافی چسبی اشاره کرد.

زیر عنوان: انواع روش‌های صحافی کتاب

ادامه در سایت من چاپ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.