چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب مشهد|من چاپ

چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی 09156936889 چاپ دیجیتال کتاب | چاپ کتاب | من چاپ

نظارت بر چاپ کتاب

نظارت بر چاپ کتاب


شاید برایتان سوال باشد که اصلا چرا باید بر چاپ کتاب ها نظارت شود ؟

باید بگویم مراحل چاپ یک کتاب دارای پیچیدگی های بسیار زیادی می باشد . اگر تمام مراحل چاپ کتاب در یک موسسه انجام نشود ، احتمال وجود اشتباه در هر مرحله از چاپ کتاب وجود دارد و پیچیدگی های چاپ کتاب بیشتر می شوند . ممکن است یک اشتباه ساده در طی مراحل چاپ کتاب درسی و یا چاپ کتاب هایی با تیراژ بالا ، خسارات جبران ناپذیری را به وجود آورد و فردی که با تصور چاپ کتاب ارزان ، اقدام به چاپ یک کتاب کرده بود ، متحمل خسارت بسیار سنگینی شود . به عنوان مثال ممکن است صفحه 10 کتاب قبل از صفحه 8 کتاب چاپ شود ، بدین صورت خواننده کتاب دچار مشکل می شود . برای جلوگیری از به وجد آمدن این قیبل مشکلات ، مناسب ترین راه استخدام یک ناظر مجرب می باشد . ناظر چاپ کتاب ، خود به  تمام مراحل چاپ کتاب مسلط بوده و با نظارت بر کار ویراستار ها و گرافیست ها ،  دستورالعمل های صحیح را به آن ها می دهد. تیم من چاپ با استخدام ناظران چاپ مجرب ، امکان چاپ کتاب با ارزان ترین قیمت و چاپ کتاب ارزان در مشهد را برای ناشران عزیز فراهم نموده است .

متاسفانه برخی از ناشران باتصور این که بدون نظارت بر چاپ کتاب ، هزینه چاپ کتاب ارزان خواهد شد ، اقدام به نشر کتاب می کنند ، اما بدون نظارت بر چاپ کتاب ، احتمال بروز خطا در فرایند چاپ بسیار زیاد بوده و ناشر با خسارات جبران ناپذیری رو به رو می شود که ، دیگر امکان جبران آن وجود ندارد . فرض کنید یک ناشر اقدام به چاپ کتاب درسی و یا چاپ کتاب غیر درسی با تیراژ بالا می کند ، اما ناظری بر فرایند چاپ کتاب وجود ندارد ، در پایان کار متوجه وجود یک خطا در چاپ کتاب ( مانند جا به جایی صفحات ، مشکل در چاپ جداول و نمودار ها و …. ) می شود . در این هنگام تعداد خیلی بالایی کتاب روی دست ناشر می ماند . قطعا کتابی که دارای مشکلات چاپی باشد ، یا اصلا به فروش نمی رود ، یا درصورت فروش ، تعداد فروش کاهش یافته و ناشر با بازخورد منفی خوانندگان کتاب مواجه خواهد شد . بدین طریق خسارتی غیر قابل جبران برای ناشر به ارمغان خواهد آمد .

 

ناظر چاپ کیست و چه وظیفه ای دارد ؟

 

ناظر چاپ فردی مجرب می باشد که ، از هنگام طراحی گرافیک کتاب ، در تمام مراحل ویراستاری و چاپ کتاب ، تا زمان رسیدن محصول به دست مشتریان ، بر انجام کار ها نظارت می کند . ناظر چاپ اول از همه باید با کاغذ و مقوا آشنایی داشته باشد . چراکه اندازه ، جنس ، رنگ و تمام خاصیت های کاغذ و مقوا ، دارای تأثیر مستقیم بر روند چاپ می باشد . به علاوه ناظر باید بر فرم بندی ، تهیه زینک ، رنگ های مورد استفاده ، خط های تا در بروشور ها و کاتالوگ ها ، شماره صفحات ، رنگ ها در نرم افزار های گرافیکی ، انواع پوشش ها ، صحافی ، بسته بندی و تحویل کالا به مشتری نظارت نماید . ناظر چاپ باید با زاویه های ترام ، اورپرینت و …. آشنایی داشته و آن ها را بشناسد . شناخت انواع کاغذ و انواع بروشور نیز از جمله توانایی هایی می باشد که ، ناظر چاپ باید داشته باشد .

مطلب در سایت 

تیم من چاپ دارای برترین ناظران چاپ و بهترین تجهیزات چاپ کتاب ، آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه چاپ کتاب ، چاپ کتاب درسی ، انجام سفارشات مانند مراحل چاپ کتاب در آمریکا ، چاپ کتب درسی ایران و …. و چاپ کتاب با ارزان ترین قیمت می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.